JISCs Mobile Learning Infokit har nogle korte introduktioner for de, som gerne vil forstå mobil læring i en teoretisk ramme. Introduktionerne er lettest at forstå, hvis man i forvejen er vant til at forholde sig til videnskabelige teorier om pædagogik.
Indledende gennemgås 3 teoretiske modeller (frameworks), der overordnet kan bruges, når man gør sig overvejelser i forhold til m-læringspædagogik.
Klik på linket: Mobile Learning infokit / Frameworks for mobile learning
Indlysende nok skal der være en eller flere fordele ved at bruge mobilen til en bestemt læringsaktivitet for at det hele giver mening. Hvis ikke, risikerer man til at gøre det samme, som man plejer, men måske endda med et værktøj (mobilen) som er dårligere egnet end de redskaber, som man plejer at bruge. Linket nedefor forklarer en teoretisk model, som kan understøtte disse overvejelser.
Klik på linket: Mobile Learning infokit / Learning and teaching considerations
Konteksten (de fysiske og sociale omgivelser) er af helt afgørende betydning i m-læringspædagogikken. Nedenfor finder du to teoretiske rammer der kan hjælpe til at forstå omgivelsernes betydning.
Mobile Learning infokit / The importance of context
Ingen kommentarer:
Send en kommentar